Три топ тенденции, които завладяват феновете
Снимка: Guliver / iStock
Две спортни събития се откроиха през 2016 г.: отборът на „Чикаго Къбс“ прекъсна най-дългата суша (108 години) без титла в някой от четирите традиционни американски спорта, като спечели титлата в бейзболната Мейджър лига след успех в Световните серии над „Кливлънд Индианс“ с 4:3 победи.
Второто събитие е, че в английския футбол „Лестър“ за първи път в историята спечели титлата.
След тези две неочаквани победи се появиха предположения, че двата отбора са използвали и обработвали купища данни по иновативни начини, помагайки си да достигнат върха. Анализите на данни донякъде действително могат да носят преимущества на спортиста, но въпреки това е важно да се отбележи, че в крайна сметка играта се печели от състезателите, а не от компютърен софтуер.
Все пак, отчитайки бързото технологично развитие на човечеството, 3 иновации станаха особено актуални и набират скорост в сферата на спорта, пише channels.theinnovationenterprise.com.
Технологии за носене
Технологичен елемент, който започна стана популярен още миналата година - т. нар. технологии за носене (wearable tech). Те са широко използвани на тренировъчната площадка и във фитнес залата.
Интересен пример са вид слушалки, чийто американски производител твърди, че стимулират зони от мозъка на спортиста по начин, който подобрява физическото представяне и помага за по-бързо усвояване на нови движения и умения.
Смарт стадион
Спортните фенове все повече очакват от стадиона на любимия си отбор нещо повече от бира и сандвич през полувремето на мача. Днешните стадиони са оборудвани и дигитализирани така, че да подобрят изживяването за феновете и да оправдаят парите, които те плащат за билети.
Плановете за т. нар. смарт стадиони на бъдещето ще дават възможност на зрителите да поръчват храна и напитки, без да се налага да стават. А също така да имат моментален достъп до всякаква информация, дори за най-краткия маршрут към най-близката тоалетна. Събирането и обработването на данни също ще е част от смарт стадиона, помагайки на организаторите да контролират и насочват запалянковците по по-ефективен и безопасен начин.
Виртуална реалност
Виртуалната реалност като технология съвсем не е новост в сферата на компютърните игри и киното, но в днешно време концепцията започва да се прокрадва и в сферата на спорта. Националната баскетболна асоциация (НБА) на САЩ и Канада, например, е сключила сделка с компания, занимаваща се с подобни технологии с идеята в бъдеще феновете на баскетбола да могат да гледат своите любими отбори веднъж седмично чрез виртуална реалност.
Идеята е феновете да имат един по-реален и интересен директен допир до магията на играта. Друго интересно приложение на виртуалната реалност като технология вече се спряга и по отношение на тренировките на елитните спортисти. Използвайки технологията да се поставя спортиста в трудни ситуации, давайки му възможност да тренира както тялото, така и мозъка по време на игра.
Тони Николов
За жените е важно да започнат да водят правилен начин на живот още от юношеството, когато организмът се оформя.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари